רפואת שיניים משמרת

לשיחת ייעוץ בחינם התקשרו עכשיו!

רפואת שיניים משמרת היא נושא מהותי ברפואה הכללית של כל אדם ולכן לאורך חייו קיימת חשיבות רבה שהוא יבצע פעולות שימור של כל אחת משיניו. כאשר מטפלים באופן עקבי בכל מה שקשור בנושא השיניים הן תהיינה בריאות מטופלות ומטופחות וכך יש סיכוי גבוה שמצבן יהיה מעולה. במרפאה שלנו מרפאת ד"ר בן גיא ניתן לקבל ייעוץ והכוונה לכל טיפולי השיניים הנחוצים.

שלבי הטיפול בשיניים

הבסיס להתנהלות הנכונה הוא ביקור אצל רופא השיניים אחת לחצי שנה. במועד זה רופא השיניים בוחן את מצבן של כל השיניים, מבצע צילומים רלוונטיים ובהתאם לכך הוא קובע אם יש לבצע טיפולים מסוימים או שהכול תקין ויש להגיע שוב לביקורת לאחר ששה חודשים. ככל שהבעיה בשן תתגלה מוקדם יותר לאור הביקורים התכופים, כך הטיפול בה יהיה מינורי ולא יהיה צורך בטיפולים מורכבים ויקרים.

תוכנית הטיפולים – רפואת שיניים משמרת

כאשר יש לבצע כמה טיפולים בחלל הפה, תוכנית העבודה היא להתחיל מהבעיות הקטנות ולאט לאט להגיע לנושאים הכבדים יותר. לכן הפעולות הראשונות שמבצע רופא השיניים הן סתימות. לעיתים מדובר בסתימות של חורים קטנים או גדולים יותר והחשש הוא תמיד שהחורים יגדלו במהירות לאור מחלת העששת.

טיפולי שורש

השלב הבא הוא ביצוע טיפולי שורש. יש מקרים שבהם מדובר בפעולות מינוריות יחסית שבהן רופא השיניים מוציא את התוכן של תעלת השורש ולאחר מכן הוא אוטם אותה. אך יש גם מקרים שמדובר בבעיה שהיא עמוקה ולכן זהו תהליך ארוך ומסובך יותר הכולל איטום הרמטי כדי למנוע דליפה של תוכן התעלה ושל התפתחות זיהומים.

שחזורים

לאחר מכן מבצע רופא השיניים שחזורים קופוזיטיב בכל אחת מהשניים שיש צורך בכך וזאת בצבע לבן לעומת השחזורים בעבר שהתבצעו עם חומר אמלגם אפור. בהתאם למצב בחלל הפה מחליט רופא השיניים אם לבצע מבנה מידי או מבנה יצוק, דבר שישמור על השן לאורך תקופה ארוכה.

טיפולים מורכבים במערכת השיניים

טיפולים משמרים נוספים שמבצעים בקליניקה הם בנייה של כתרים על פי הצורך בכל אחת מהשיניים ובמיוחד בשיניים הקדמיות שהן מעניקות את המראה האסתטי לחלל הפה לאור הנראות הבולטת שלהן. מעבר לכך ובמידת הצורך מבצעים עקירת שיניים עבור שיניים שהן רקובות ואין אפשרות להציל אותן.

טיפולי שיננית

ניקוי מקצועי של השיניים באופן קבוע

בנוסף לביקור אחת לחצי שנה אצל רופא השיניים, יש לבצע גם טיפולי שיננית בקליניקה. רוב הציבור מקפיד על היגיינת חלל הפה והשיניים אך עם זאת יש שאריות של מזון שנותרות בין השיניים והן עלולות ליצור עששת בעלת השפעה מזיקה. לכן הלקוחות מגיעים אל השיננית שמבצעת ניקוי יסודי באמצעות מכשור ייעודי לכך. בתום הניקוי המאסיבי היא מורחת ג'ל פלואוריד ובכך יוצרת השלמה של הניקיון.

מעבר לכך, השיננית מעניקה הדרכה פרטנית לכל לקוח על פי הצורך שלו לביצוע פעולות ניקיון של השיניים כמו אופן הצחצוח, אם לדעתה הלקוח אינו מצחצח באופן הנכון. כמו כן הדרכה על אופן השימוש בקיסמי סיליקון או בחוט דנטלי אם יש בכך צורך.

שחזורים

טיפולי שורש

טיפולי שיננית

דילוג לתוכן