רפואת שיניים דיגיטלית

לשיחת ייעוץ בחינם התקשרו עכשיו!

כמו בתחומים רבים, גם ברפואת השיניים, אפשר לראות את ההתפתחות הטכנולוגית והשימוש ברפואת שיניים דיגיטלית. הליכים כמו השתלת שיניים שהיו מבוצעים בעבר באופן ידני הופכים להיות פשוטים יותר, מדויקים יותר וכואבים פחות באמצעות רפואת שיניים דיגיטלית.

מה זה רפואת שיניים דיגיטלית

ברפואת שיניים דיגיטלית משתמש רופא השיניים במכשירים מתקדמים טכנולוגית במקומות שעד היום הפעולות בוצעו בצורה ידנית. השימוש במכשירים דנטליים דיגיטליים מאפשרת לייעל ולדייק את ההתנהלות של מדידה למבנים או טיפולים כמו שחזורים והלבנות. מדידות שנעשו בעבר באופן ידני היו לעתים לא מדויקות מספיק, ולכן היה צורך לבצע עיבוד והתאמות על ידי טכנאים ובסופו של דבר בעת ביצוע ההשתלות הייתה צריך להיות התאמה של הרופא המטפל בהתקנת השתלים.

מכשירים דיגיטליים בקליניקות

בעוד צילומי רנטגן שמקובלים עד היום ברפואת שיניים מאפשרים לרופאים ולטכנאים לקבל תמונה דו ממדית בלבד ולעתים חסרים בה נתונים המאפשרים ליצור תוכנית טיפול, התקנת מבנה המכשירים הדיגיטליים כמו סורק אינטאוראלי מאפשרים לקבל תמונה תלת ממדית. כך אפשר לערוך סריקה מיטבית של פנים השן, מצב החניכיים והפה כולו.

 

 

סורק אינטראורלי

הסורק האינטראורלי מבצע סריקה של השיניים ומזהה בעיות שונות בחלל הפה כמו עששת, שיניים שחוקות ועוד.

השתלת שיניים בשיטה הדיגיטלית

תהליך השתלת שיניים מתבצע על ידי חתך בחניכיים שבהן מושתל השתל הדנטלי שהוא למעשה בורג שעליו מולבשת השן החדשה. השתלת שיניים דיגיטלית מאפשרת לרופא לבצע חתכים קטנים יותר ודיוק בהנחת השתלים, הליך שהוא כואב פחות מהשתלה מסורתית שבה מבצעים חתך לאורך כל החניכיים וכתוצאה מכך גם החלמה מהירה ופשוטה יותר למטופל. בהשתלת שיניים דיגיטלית אין צורך בתפרים ונמנעים דימומים ונפיחויות. את הכתרים, ואת השיניים החדשות, מבצעים באמצעות סריקה והדמיה המאפשרים התאמת גודל הכתרים וצבעם, כך שישתלבו באופן הטבעי והיפה ביותר בפה כולו.

התאמת גוונים של השיניים

טיפולים כמו שתלים דנטליים, כתרים והבהרות שיניים נעשים באמצעות התאמת גוונים של שיניים חדשות לשיניים הקיימות והתאמת הצבעים נעשית מול פלטת גוונים קבועה. באמצעות טכנולוגיית רפואת שיניים דיגיטלית אין לרופא צורך להתאים באופן ידני את הגוונים, מצב שהיה גורם לפספוסים לעתים בגלל ראיה לקויה, אי דיוק בגוון ומגוון גוונים בשיניים. על ידי סריקה באמצעים מתקדמים טכנולוגית מתקבלת תמונה מדויקת וממוחשבת ובעזרת הדמיה יכול הרופא המטפל לקבל תמונה כיצד ישתלבו הכתרים בפה המטופל.

סריקה והדמיה

סורק אינטראורלי

דילוג לתוכן